Hoe pakt uw bedrijf of organisatie preventie en welzijn op het werk aan?

Met PreventCheck gaat u na op welke manier veiligheid, gezondheid en welzijn op het werk in uw bedrijf of organisatie aangepakt wordt. Aan de hand van 15 items opgedeeld in 5 beleidsaspecten kan u zelf inschatten waar uw organisatie zich situeert en wat er beter kan. De 15 items bieden een inzicht in de essentiële elementen voor het succesvol opzetten en uitvoeren van een preventiebeleid. Elk item is omschreven aan de hand van 4 situaties die overeenstemmen met een bepaald niveau. U kiest het niveau dat het best aansluit bij de reële situatie in uw bedrijf. Op het einde van de check krijgt u een totaalscore en bovendien een overzicht van de scores op elk item.

Tip: U verkrijgt het meest interessante en leerrijke resultaat indien het de realiteit in uw bedrijf weerspiegelt. Eventueel kan u de check in overleg invullen zodat u samen bespreekt welke situatie bij uw bedrijf past.

PreventCheck bevraagt 5 beleidsaspecten aan de hand van telkens 3 items (15 items in totaal).

  1. Beleid en plannen
  2. Verantwoordelijkheden
  3. Instrumenten in het preventiebeleid
  4. Informatie, opleiding en participatie
  5. Resultaten van het preventiebeleid

Verder »